Thursday 5 April 2012

Quick Update - Egypt - Ku Jejaki Mu Lagi

5th April 2012 / 13 Jamadil awwal 1433

Assalammua'laikum Pembaca Semua

Aku tak abih lagi  mengarang pengalaman aku mengembara ke Egypt sebagai tatapan pembaca, informasi bagi pengembara dan juga sebagai memori aku bila aku dah semakin lupa nanti. Tetiba tanpa aku rancang, aku akan ke sana lagi malam ni...hikhik...


Walaupun hanya transit untuk beberapa ketika dalam perjalanan pergi dan balik kembara ku kali ini, aku masih punye masa untuk jalan2 kat kota metropolitan Cairo yang aku kata dulu tak mau pegi dah kerana hampir keseluruhan bumi Egypt ini telah aku jelajahi dulu. Tapi Allah jua punye kuasa yang menentukan aku ke sana lagi.

Dah jejak tu, aku nak pekena  la asob nyer nanti, masih berharga 50 nus ( sen ) kah atau dah naik berlipat ganda. 
Kali ni musim panas dah bermula, pasti ayor mangga fresh nye dapat aku nikmati di merata-rata kedai buah. Harap2 ada la kali ni...
Masihkah strawberry nye berharga LE 4/kg ....akan ku kunyah dan telan sepuas-puas nyer nanti......
Aku nak perati teksinya samada masih guna kete zaman 60-an yang boleh dirungkai jadi besi buruk tu ker...
Juga lain2 fenomena kehidupan seharian penduduknya yang tidak aku paparkan dalam N3 sebelum ni akan ku kongsikan bersama pembaca selepas aku kembali...

Semoga kembara ku selama 2 minggu ini dirahmati.... 




5 comments:

  1. salam

    alhamdulillah

    semoga dipermudahkan dan sentiasa dlm perlindungan dan kerahmatan Allah dlm kembara ini

    insyallah

    ReplyDelete
  2. Semoga selamat perjalanan pergi dan balik & cerita kat kami semua di sini naa! :)

    ReplyDelete
  3. Hai.....ke sane lagi?????? bawa je balik piramid tu........kat Cairo tu pergi lah ke Pasar Hassan.....beli jubah n cenderahati banyak2 kat sane......

    Selamat pergi dan kembali.....

    ReplyDelete
  4. As salam kak,

    Tak sempat nak baca lg ni... Adeh, bz sikit skrg ni... Nnt dtg lg baca... :)

    ReplyDelete